Våra köpvillkor

Allmänt

Sigtuna Bostadsförmedling AB bedriver en bostadskö och förmedlar lägenheter inom Sigtuna Kommun.

Vill du ställa dig i Sigtuna Bostadsförmedlings kö ska du registrera dig här på webbplatsen. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om din registrering.

När du registrerar dig i kön förbinder du dig att bevaka din inkorg, eftersom all kommunikation om din registrering sker via e-post.

Sigtuna Bostadsförmedling AB förbehåller sig rätten att ta bort en registrering om det finns särskilda skäl för det. Sigtuna Bostadsförmedling reserverar sig för tekniska problem.

Priser och betalning

Priserna på våra tjänster är i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Köavgift

Du betalar en årlig avgift för att få stå i bostadskön. Köavgiften är för nuvarande 200 kronor, inklusive moms. Kommunfullmäktige i Sigtuna kommun beslutar om köavgiften.

Förmedlingsavgift

När du tecknar ett hyreskontrakt genom Bostadsförmedlingen betalar du en förmedlingsavgift. Förmedlingsavgiften är 625 kronor, inklusive moms. Kommunfullmäktige i Sigtuna har beslutat om förmedlingsavgiften.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering när fullmäktige har beslutat om ändrade avgifter. Men priset som var aktuellt vid ditt registreringstillfälle gäller, oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Betalningar

Sigtuna Bostadsförmedling samarbetar med Nordea Connect för att kunna erbjuda dig alternativa betalmetoder. Du väljer mellan kortbetalning samt Swish.

Betalinstruktioner framgår när du registrerar dig. Mer information och fullständiga villkor om Nordea Connect betalsätt hittar du i registreringsflödet.

Kötid

Den dagen som vi har tagit emot och registrerat din betalning börjar din kötid i bostadskön att räknas. Du kan då börja söka lediga objekt på vår hemsida.

På Mina Sidor hittar du information om din kötid.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt. Tiden räknas från dagen efter registreringsdagen, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

Återbetalning

Du har rätt att få tillbaka din köavgift om du har betalat den innan den aktuella betalningsperioden har börjat.

Du måste själv meddela Sigtuna Bostadsförmedling att du vill ha köavgiften återbetald.

Inom 14 dagar efter din registrering kan du begära att få köavgiften återbetald genom att kontakta oss skriftligen. Vi avregistrerar dig då från bostadskön och betalar tillbaka köavgiften.

Har du betalat din köavgift försent och fått din kötid nollställd kan du också begära att få köavgiften återbetald. Kontakta oss inom 14 dagar efter betalningsdatumet för att begära att få köavgiften återbetald.

Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår förmedling. Kvarstår tvisten tillämpar Sigtuna Bostadsförmedling alternativ tvistlösning. Det innebär att du har möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, (ARN). Sigtuna Bostadsförmedling förbinder sig då att följa ARNs utslag.

Adress:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

ARNs webbplats

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats

Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg. Här kan du läsa hur vi hanterar och skyddar personuppgifter.

Kontakta oss gärna om du undrar något!